جستجو کردن
دسته‌بندی‌ها

شکایت ازسازمان تامين اجتماعي

فهرست مطالب

موارد عمده شکایت ازسازمان تامين اجتماعي بدین شرح است:

الف) درخواست سنوات بازنشستگي

1-حكم بازنشستگي2-مدارك پرداخت حق بيمه3-تصوير صفحه اول دفترچه بيمه

ب) عدم احتساب حق بيمه در سازمان تامين اجتماعي:

شکایت ازسازمان تامين اجتماعي 1

1-ارائه راي اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي،در صورتي كه شاكي در شركت هاي خصوص شاغل بوده است.

2-ارائه حكم كارگزيني در صورتي كه شاكي در استخدام كشوري بوده است.

3-ارائه مدارك پرداخت حق بيمه

ج)درخواست مستمري از كارافتادگي:

1-ارائه آرا كميسيون هاي پزشكي اعم از بدوي و تجديد نظر.

2-مدارك پرداخت حق بيمه.

3-مدارك كارگزيني.

د)در خواست برقراري مستمري توسط وراث:

1-گواهي انحصار وراثت

2-مدارك پرداخت حق بيمه توسط متوفي

ه)درخواست برقراري مستمري قطع شده وراث:

1-مدارك پرداخت حق بيمه

2-ارائه فيش حقوقي قبل از قطع مستمري

3-گواهي انحصار وراثت

گاهی پیش می­ آید که افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، به دلایلی از خدمات این سازمان رضایت کافی را نداشته وبه دنبال مرجعی برای طرح شکایت علیه بیمه تامین اجتماعی می­گردند.

همچنین ممکن است کارمندان و مسئولین این سازمان در انجام بعضی خدمات کوتاهی کرده و باعث ضرر و زیان به برخی افراد شوند.

بنر قرارداد کار - شکایت از کارفرما بابت بیمه

طبق اظهارنظر مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی، با توجه به این­که ۳.۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان در کشور وجود دارد، می­توان گفت موارد زیادی از شکایت‌ها به بیمه بازنشستگان، احکام حقوقی، سنوات و اعتراضاتی در زمینه تعیین حقوق و دستمزد و … مربوط می‌شود.

شهروندان تهران می توانند با شماره گیری ۱۴۲ و باقی شهرها با شماره گیری ۱۴۲-۰۲۱ و ارسال پیام به ۵۰۰۰۱۴۲ مشکلات بیمه ای خود را اعلام نمایند و مشاوره های لازم در این زمینه را دریافت کنند.

همچنین سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی http://shekayat.bazresi.ir شکایات و اعلامات شهروندان را در این زمینه پذیرا است.

علاوه بر آن اگر از شعبه شکایت دارید، می توانید به شعبه مرکزی یا دفتر مرکزی تامین اجتماعی مراجعه کنید و در صورت شکایت از خود سازمان تامین اجتماعی، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید.

اگر در حال حاضر با مشکلاتی مانند رد نکردن حق بیمه توسط کارفرما، عدم دریافت حقوق، شرایط نامناسب کاری یا اخراج ناگهانی بدون قرارداد کار مواجه هستید، با کارشناسان حقوقی «کارتامین» تماس بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم تا با بررسی دقیق پرونده و ارائه راهنمایی‌های تخصصی در خصوص مدارک لازم برای شکایت از کارفرما را برای شما هموار کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با شماره ۷۶۷۹۳۳۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان با بهترین وکلای اداره کار تهران را پر کنید. همچنین برای مشاهده قراردادهای کار به بانک قراردادهای کارتامین مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

3 پاسخ

  1. سلام
    آیا سازمان تامین اجتماعی می‌تواند آرای بیمه مراجع حل اختلاف کار را اجرا نکند؟

    1. سلام
      متاسفانه تامین اجتماعی گاها از اجرای دادنامه های اداره کار طفره میرود که راه علاج مراجعه به دیوان عدالت اداری میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های ماه
پرداخت بيمه تامين اجتماعي و مرخصي زايمان

ه طور مثال در سال 1401 حداقل مزد روزانه 1393250 ريال تعيين گرديد و مبلغ پرداختي حق بيمه نبايد از اين مبلغ كمتر باشد. و حداكثر سقف واريز بيمه هفت برابر اين حداقل ميباشد (يعني روزانه 9752750 ريال) و از اين مبلغ نميتواند بيشتر باشد.

قانون کار و دهیاری ها

قانون کار و دهیاری ماده 41 آیین نامه مقرر داشته که مسئول امور مالی دهیاری بنا به پیشنهاد دهیار و تایید شورای اسلامی روستا منصوب می شود

مذاکرات و پیمانهای دسته جمعی کار

پیمان دسته جمعی کار عبارت است از پیمانی کتبی که به منظور تعیین شرایط کار فیمابین یک یا چند شورا یا انجمن صنفی یا نماینده قانونی کارگران از یک طرف و یک یا چند کارفرما و یا نمایندگان قانونی آنها از سوی دیگر و یا فیمابین کانون ها و کانونهای عالی کارگری و کارفرمایی منعقد می شود. هدف از مذاکرات دسته جمعی، بهبود شرایط تولید یا امور رفاهی کارگران یا حل مشکلات شغلی کارگران می باشد.

بازنشستگی و شرایط آن

قدم اول: ارائه فرم ضمیمه بخشنامه ١/٣٨ مستمریها از سوی متقاضی پس از ثبت در دبیرخانه شعبه تامین اجتماعی مربوطه

انواع دفاع در دادرسی کار

انواع دفاع در دادرسی کار در دادرسی کار،همانند دادرسی مدنی،دفاع به دو نوع کلی تقسیم می شود: دفاع شکلی و دفاع ماهویکه ابتدا به بررسی دفاع شکلی و سپس دفاع ماهوی می پردازیم.

حقوق طرفین دعوا در جلسه رسیدگی

حقوق طرفین دعوا در جلسه رسیدگی: مرجع رسیدگی کننده در راستای رسیدگی عادلانه،مکلف است تا ابتدا از خواهان بخواهد تا دعوای خود را مطرح کند؛بعد از طرح ادعاهای خواهان،مرجع مکلف است تا به خوانده فرصت دفاع بدهد،بنابراین طرفین دعوا در جلسه رسیدگی،دارای حقوقی هستند که می توانند از آن حقوق بهرمند شوند که ابتدا به بیان حقوق مشترک طرفین دعوا و سپس به بیان حقوق مختص به خواهان در جلسه رسیدگی می پردازیم….

با کارشناسان ما در ارتباط باشید
جستجو کردن

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

برای رزرو مشاوره رایگان با وکلای کارتامین فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.